onsdag 30 maj 2012

Framgång är precis som bakgång - fast baklänges!

Framgång blir det när man följer lagen för framgång. Egna påhitt är bra - så länge de följer lagen om just det man vill uppnå! "Om du hittar en man på toppen av ett berg - så inte har han ramlat dit." hörde jag en gång. Det har etsat sig fast. Man får inget "bara för man är värd det" som viss reklam gör gällande! Man får det för att man gjort vad som krävs. Med hjälp av andra eller utan... Men oftast med, eller vad säger du?
Framgång lovas bland annat om man ser MÅLET framför sig, sen går man i tankarna DIT. Man tänker att man redan uppnått sitt mål, alltså. För att se hur man verkligen gör för att nå detta mål så ser man bakåt - FRÅN MÅLSTRECKET - och bakåt till där man står idag - och frågar: Hur kom jag HIT? Då sätter hjärnan igång och leder dig fram till svaret. Allt kanske inte kommer på en enda gång - men lite i taget. Bit för bit - om du gör om samma sak då och då och är villig att ta emot lärdomen som verklig kunskap. (Sätt dig och skriv ner tankarna du får - bara puckon struntar i inspirerade tankar!) Hjärnan gillar inte flummigheter och svarar med samma mynt om man flummar med frågorna. Så FRÅGAN är viktig. Ställ den, FRÅN MÅLET - och du kommer att få reda på HUR du kom(mer) dit. Bodil Jönsson har en härlig bok "Tio tankar om tid" - där kan du läsa om detta. "Back casting."

LYCKA TILL med att nå DIN framgång!
Min egen framgång hoppas jag visar sig i att Lilla mannen och blomman blir en riktigt bra bok
SE VIDEON EGEN RISK - DEN ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE!!

KLICKA på Youtubemärket - så kan du få se den STÖRRE och
dessutom ser du andra jätteroliga videor som Sigrid & Robert lagt in -"mmjuzic"!
Här ovan ser du kärdottern  - tycker att svärdotter låter inte lika fint - 
SIGRIDs framgång med att göra en musikvideo
med svägerskan och svågern Hanna och Victor (Saffer -f d Blomberg /Blomberg).
FILLE FIDELUR  och Fia Fidelluttan Skruttan Hej!
Jätteimponerad är jag!!
Av själva videon, av den lilla huvudpersonen Fia/ Isabell också och musiken - allt!
Videomakaren Sigrid själv är "tanten" som äter kex ihop med "mamman".
 Hanna och Victor sjunger och leker bland gungorna och masken har Sigrid sytt.
Hanna Saffer står för musik och text.
Syskon och andra vänner har - förstås - hjälpt till! 
______________________________
Gå in du med på Ann Ljungbergs
idag handlade den om Framgång!
------------------------------------------------------
Gå in på flikarna högst upp så hittar du mig på facebook om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment på Länksidan och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid, tycker jag mig ha märkt. Skrivarcoachen Ann Ljungberg har betytt mycket för mig och mitt skrivande i vinter - besök hennes SkrivPuff och få ett nytt ord att skriva om varje dag. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Titta in på Novellodikt-sidan och utbyt tankar med mig om dagens Pufford!

3 kommentarer: