tisdag 24 april 2012

Inläsning av Lilla mannen och blomman!!!

Hej och hå - nu är jag på gång igen!

Först dagens skrivpuff: Raggningsintuition

Livet innehåller mycket som är underbart - till exempel att resa till Gotland och hälsa på sonen Daniel, hans sköna fru Kat(hryn) och deras fyra häftiga barn. Där var jag de senaste tio dagarna och njöt. Läste de första 15 kapitlen för Ella 4 år och Joseph 7 år. Isak 5 hade annat att pyssla med och fick snabbversionen. Jag tänkte mig förut att sagan är en vuxensaga men de vuxna som läst den verkar vilja ha den till både vuxna barn och småbarn. Och barnbarnen är nöjda - så antagligen är det så att gillar man sagor och livets problematik och är från fyra år och uppåt så tillhör man målgruppen.

Nu har jag börjat att jobba igen på boken - slutfasen...Här kommer första försöket att läsa in den. Det är inte så väldigt enkelt, ska jag säga dig! Och vad säger ni om genren: Mjukfilosofisk EQ-saga? EQ-lod ska medfölja, tänkte jag!

Här kommer förordet till Lilla Längtan-boken Lilla mannen och blomman:


------------------                --------------------                ------------------                     
Du hittar mig på facebook om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment på Länksidan och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid.    Skrivarcoachen Ann Ljungberg har gett mig en stark och glad puff i rätt skrivarriktning och här på http://www.skrivpuff.blogspot.se/ kan du också få inspiration och ett nytt ord att skriva om - varje dag. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Ibland lägger jag mina påhittade texter för sig - på Novellodikt-sidan. Titta in och utbyt tankar med mig om det ena och det andra!

4 kommentarer:

  1. Roligt att läsa om din bok.

    Ang kommentar hos mig. Delvis självupplevt, jag får sådana där känningar ibland. Släktkalaset var inte exakt hämtat från min familj, men jag tror ändå situationen är ganska vanlig.

    SvaraRadera
  2. Tack, Madeleine, för att du uppmärksammade mig på länkmissen på min sida!!! Nu är den åtgärdad. Lycka till med ditt bokprojekt.

    SvaraRadera
  3. Hej. Kul att du är tillbaka. Lycka till med boken.

    SvaraRadera